14 gemiste oproepen van Cruijff

14 gemiste oproepen van Cruijff

Gelezen 30 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 13 Favoriet 0 Recensies 3

Michel van Egmond viert dit jaar een jubileum: hij schrijft precies drie decennia lang fulltime over voetbal. In deze verzamelbundel is het beste van zijn werk samengebracht.
De unieke reportages in 14 Gemist Oproepen van Cruijff gaan over ontmoetingen met grote sterren als Willem van Hanegem, Cristiano Ronaldo, Paul Gascoigne en uiteraard Johan Cruijff, maar vertellen ook de bijna vergeten levensverhalen van Árpád Weisz en Lutz Eigendorf en Wout Holverda.
Van Egmond gaat ver voor zijn verhalen. Vaak ook letterlijk. Zijn reportages komen vanuit alle windhoeken van de voetbalwereld. Hij reist naar Tokio voor een ontmoeting met de Japanse fanclub van VVV Venlo, bezoekt Zlatan Ibrahimovic in hartje Parijs en bericht op zijn eigen mild-ironische toon vanuit Peking over een wel heel vreemde persconferentie van Louis van Gaal.
Samengebundeld vormen zijn stukken een labyrint van unieke verhalen over de mooie, ontroerende, potsierlijke, verrassende en soms tragi-komische kant van het voetbal, bezien door het oog van de meest gelezen sportschrijver van dit moment.

Lifestyle & Vrije tijd
Sportverhalen