De wereld waarvan wij droomden

In 1974 spoelen enkele studenten aan op de Universitaire Faculteiten Sint-Ignatius Antwerpen (UFSIA) voor hun kandidaturen Politieke en Sociale Wetenschappen. Ze kennen elkaar totaal niet, maar worden er gekneed en gevormd bij de jezuïeten, wat een onuitwisbare stempel drukt op hun verdere carrière.

Ze beleven de nadagen van mei '68. Er is hoop op vernieuwing en verandering, oude systemen kraken in hun voegen. De eerste milieubewegingen ontstaan en de seksuele revolutie bloeit open. Bijna 50 jaar later zoeken ze elkaar weer op. Welke idealen koesterden ze en wat is ervan geworden? En welke toekomst wensen zij voor de jongeren van vandaag?

Marc Van de Looverbosch praat daarover met Bea Cantillon, hoogleraar en armoedespecialist; Bernard Bulcke, journalist en oud-woordvoerder van Karel De Gucht; Guy Van Habberney, economisch adviseur Amerikaanse ambassade; Patrick Janssens, oud-voorzitter SP.A en oud-burgemeester Antwerpen; Mieke Vogels, oud-minister van Welzijn, oud-partijvoorzitter Groen; Johan Van Hecke, oud-voorzitter CVP en oud-EU-parlementslid Open VLD.

Is De wereld waarvan wij droomden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De wereld waarvan wij droomden