De wereld wacht op mij

De wereld wacht op mij

Rank 7388 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De wereld wacht op mij is een bundel over dagelijkse voorvallen en het wereldleed - vrolijk, weemoedig, vol verwondering en met een wolkje zelfspot. Het lied 'De wereld wacht op mij' schreef Bert Vissers als bevlogen jongeman van drieëntwintig. Inmiddels is hij vele jaren verder en heeft hij zichzelf tot zijn eigen verbazing zien uitgroeien tot een grijze, iets te dikke, liedjes-schrijvende mijnheer van middelbare leeftijd, die af en toe ook een kort verhaal produceert - of een gedicht, in deze bundel samen 64 in getal, in het treurige besef dat de wereld nog altijd op hem wacht. En op al die anderen voor wie hij het titellied schreef. Op de bijgevoegde cd vertolkt Bert Vissers samen met pianist Guus Westdorp een vijftal niet eerder uitgebrachte werken, waaronder 'De wereld wacht op mij'.

Ik zeg je: niemand heeft mij gezien, niemand vroeg waar ik heen ging, de deuren vielen open, de muren opzij en daarom ben ik hier, bij jou.

Bert Vissers (1964) is zanger en schrijver van liedjes, korte verhalen en gedichten. Met BENDER (www.bendermuziek.nl) reist hij sinds 2010 langs theaters, cultuurschuren en kerkjes met eigen Nederlandstalige chansons. In 2012 verscheen het debuutalbum Voor het te laat is en in 2016 het album Broos. Voor beide albums schreef hij grotendeels de teksten en de muziek. In 2012 debuteerde hij als kinderboekenschrijver met het boek Jantje en het helikoptertje (Gottmer).
Knipscheer, Uitgeverij In de
06 november 2019