De wijze lessen van een twintiger

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Dit boek bood mij niet alleen de mogelijkheid om mijn proces in kaart te brengen, maar het bood me ook de mogelijkheid om het te delen met iedereen die dit boek oppakt. Het delen van mijn proces is voor mij zo belangrijk geweest, omdat ik weet dat er meerderen met mij zijn die zich zo kunnen voelen. Delen is helen, denk ik maar.

In de zomer van 2015 stopte de toen 17-jarige Nikki Pommer met school. Na het behalen van haar mavo-diploma, stroomde zij door naar de havo. Ze was van zichzelf enorm prestatiegericht en wilde altijd meer bereiken. De manier waarop ze naar zichzelf keek liet ze afhangen van de prestaties die zij bereikte. Hard werken was de norm voor haar, maar ze vergat hierbij aan zichzelf te denken waardoor ze zichzelf compleet wegcijferde. Tot er een moment kwam waarop de man met de hamer verscheen. Ze werd hierdoor gedwongen om te stoppen met alles wat ze deed en om haar leven onder de loep te nemen: school, werk en relaties.

In De wijze lessen van een twintiger heeft zij alle lessen gebundeld die zij de afgelopen drie jaar door haar stap terug heeft geleerd. Ze heeft de essentie van zichzelf en haar leven teruggevonden, waardoor ze nu in staat is om dit bewustzijn met de wereld te delen. Ze bespreekt onderwerpen zoals hooggevoeligheid, onze huidige streefcultuur, minimalisme, grenzen en onderwerpen omtrent persoonlijke groei.

Gezondheid & Psychologie
22 augustus 2018