De wil en de weg

De wil en de weg

Gelezen 53 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 17 Favoriet 2 Recensies 2
Lijsten 1   Topics 0

Goede verhalen zijn spannend, boeiend, fascinerend. Maar hoe bereik je dat? Jan Brokken geeft les aan jonge schrijvers. Getuige De wil en de weg doet hij dat op een meeslepende manier. Brokken put uit eigen ervaring, als schrijver en als journalist. Hij interviewde tientallen schrijvers in binnen-en buitenland, onder andere voor de veelgeprezen serie 'Schrijven' in Haagse Post. Brokken springt in zijn nieuwe boek moeiteloos heen en weer van literatuur naar film en toneel, van fictie naar non-fictie, van kinderboeken naar thrillers, van negentiende-eeuwse klassiekers naar hedendaags proza. Hij wijst op de vele hindernissen die jonge schrijvers moeten overwinnen, maar doet dat op stimulerende wijze. Hij maakt van alles een verhaal: van het gebruik van de komma, de monoloog, de dialoog, de eerste zin, de laatste sc en de spannings-boog. Even vaak geeft hij jonge schrijvers praktische adviezen. `Een verhalenverteller van het zuiverste water. Jan Robbemond, Algemeen Dagblad `Een van de belangrijkste schrijfboeken van het laatste decennium. Schitterend geschreven, zoals we van Jan Brokken gewend zijn.

Onderwijs & Wetenschap
Grammatica, lexicografie, rijmboeken, schrijfhulp, taalvaardigheid
Augustus
14 november 2006
14 november 2006

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Priscilla

Reacties op: De wil en de weg