9789401433525_VRK

De windvanger

Gelezen 10 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 1 Recensies 1
Non-fictie Lijsten 1   Topics 0

Unieke kijk op wat het betekent om op te groeien als hoogsensitieve jongen 'Het duurde maar een paar seconden vooraleer ik inzag dat zich voor mijn ogen niet alleen het verhaal van mijn zoon afspeelde, maar tezelfdertijd ook de spiegel van mijn verleden. En de spiegel, dat zou de maanden en de jaren nadien nog blijken, die stond op barsten.'

De Windvanger is het verhaal van de eerste twaalf levensjaren van Alex, een jongen die zo bijzonder is dat hij de vanzelfsprekende bijzonderheid overstijgt. Het biedt een unieke kijk op wat het betekent om op te groeien als hoogsensitieve jongen. Een jongen die geraakt is door de schoonheid van een eenvoudige windvanger, maar o zo moeilijk om kan gaan met de kleine en grote stormen van het leven. Toni De Coninck is journalist, schrijver en hoofdredacteur van de website june.be.

In De Windvanger vertelt hij heel eerlijk over de lange weg die hij en zijn hoogsensitieve zoon samen hebben afgelegd. Naar schatting 15 tot 20 procent van alle kinderen is hoogsensitief. Helaas stoten zij nog al te vaak op onbegrip. Zo ook de zoon van journalist Toni De Coninck. In dit boek getuigt hij heel eerlijk over wat het betekent om vader te zijn van een hoogsensitieve zoon. Zijn boek biedt steun en herkenning voor ouders, maar is door de vele voorbeelden ook nuttig voor leerkrachten en andere opvoeders.

Lannoo Uitgeverij
01 april 2016
01 april 2016

Helma Koot Hebban Recensent

Liefdevol ervaringsboek

door: Helma Koot

Soms hartverscheurend, soms grappig, maar bovenal is De windvanger het liefdevolle relaas van een vader die er vol overgave voor zijn kind is en voor hem door het vuur gaat. In De windvanger beschrijft journalist en auteur Toni de Coninck de eerste twaalf levensjaren van zijn zoon Alex en de lange...

Reacties op: De windvanger