De wintertuin

Eluned Price Clive Nichols (fotograaf)

De vormgeving van een tuin wordt pas goed zichtbaar in zijn winterse kaalheid. Zonder het schitterende kleurenspel van de herfst en de rijke afwisseling van het voor jaar en de zomer, vallen de kleuren die de winter biedt extra op. Ze dwingen de kijker tot een intensere waarneming. Het vraagt oog voor het kleine, waardering voor vorm en gevoel voor lijnenspel. Hoe vaak kijken we niet zonder het echt te zien en vinden we iets mooi zonder te weten waarom? "De Wintertuin" laat zien waarom een tuin in de winter zo mooi kan zijn en wat de spookachtig witte ranken van een braam, de vlammend gekleurde takken van een kornoelje of het strakke silhouet van een taxushaag zo betoverend maakt. Waarom een bepaalde opbouw van een tuin of een combinatie van planten weet te boeien. Auteur Eluned Price en fotograaf Clive Nichols ondernamen een speurtocht naar de essentie va de tuin in de winter met als resultaat een harmonische eenheid tussen tekst en foto's.

Is De wintertuin het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De wintertuin