De wonderjaren van Taat & De Regt

Dick Taat (Amsterdam, 1949) en Jaap de Regt (Den Haag, 1951) sloten in de jaren vijftig vriendschap en vrienden zijn ze nog steeds. Ze groeiden op in de Haagse Vogelwijk, waar ze ook hun eerste gezamenlijke business lanceerden: antennes van daken halen voor 35 gulden per stuk. Het was voor beiden de opmaat naar een opwindende carrière als innovatieve ondernemer.
Dit boek volgt hun verhaal, maar het is ook een tijdsbeeld van de jaren zeventig en tachtig, toen de regels losser waren en de feesten wilder: lees over de haai in een Scheveningse fontein, Wassenaarse party's met cocaïne op zilveren schalen en de nacht dat de liefde werd bedreven onder de 'Stier van Potter'. Dick Taat en Jaap de Regt stampten een halve eeuw geleden cateringbedrijf Taat & De Regt uit de grond, dat in no time uitgroeide tot een begrip in de Randstad. De gestreepte jasjes van Taat & De Regt moesten de champagne inschenken, anders was een feest niet compleet. Hun bedrijf had het imago van jong, snel, hip en mooi. Hun geheim? Taat & De Regt zei nooit 'nee'. Dick en Jaap maakten het onmogelijke mogelijk, waardoor hun feesten soms leken op een illusionistisch spel met dekschalen. 'Boven hadden we Mexicaanse sperziebonen en die verhuisden we naar beneden en dan waren het opeens Indonesische sperzieboontjes.' Maar Taat & De Regt zei ook 'ja' tegen mysterieuze lunches van prins Bernhard en een vriendin in jachthuis Ter Horst in Voorschoten.
Na het desastreus verlopen 'Murphy-jaar' van 1991 volgde ieder zijn eigen pad. Jaap de Regt richtte het succesvolle Aqua System op, dat coolers met gezuiverd water leverde, Dick Taat zette onder meer Major Tom en Taat & Friends op en was exploitant van de vernieuwde Boerderij Meyendel.
De Haagse journalist Casper Postmaa schreef het meeslepende verhaal van Dick Taat & Jaap de Regt op.

Is De wonderjaren van Taat & De Regt het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De wonderjaren van Taat & De Regt