De zeearend

Sinds 2006 broedt de zeearend weer in Nederland. Eerst in de Oost­vaardersplassen, tegenwoordig zijn er al zo’n vijftien broedpaartjes op andere plaatsen in ons land, zoals de Biesbosch. Eigenlijk past broedparen beter bij zo’n imposante roofvogel als de zeearend, met zijn spanwijdte van ruim twee meter. Als je er een ziet vliegen, met kaarsrecht gehouden vleugels, snap je meteen waarom hij de bijnaam ‘de vliegende deur’ heeft gekregen. Voor haar boek bezocht wetenschapsjournalist Nienke Beintema de broedgebieden in Nederland en sprak ze met boswachters en andere beschermers van de grootste roofvogel van de Lage Landen.

Recensies (1)

Is De zeearend het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De zeearend