De ziel als man

Het leven zoals wij zielen dat kennen is ontstaan als een spel: het levensspel. Het spel bleek zo verslavend dat we er al gauw allemaal aan meededen. We kregen er niet genoeg van. Dat is niet erg, we hebben immers alle tijd van de wereld. Wij zielen hebben geen clou van ‘tijd’. Alleen door mens te zijn kunnen wij ‘tijd’ ervaren en ervaringen opdoen.

Ik ben een oude ziel en dit is mijn verhaal. Ik vertel over ons levensspel en leg uit hoe reïncarnatie werkt. Ik laat zien hoe zielen doelstellingen, groepsdoelen en blauwdrukken voor hun levens bedenken en uitwerken. En hoe die plannen in de praktijk op Aarde kunnen tegenvallen of zelfs mislopen.

In dit tweede deel verhaal ik over drie van mijn eigen levens: Mbaimba uit Sierra Leone rond 1530 die leefde in een wereld van slavernij, Shurd uit Göteborg rond 1650 die de wereld wilde verkennen en Ned uit Albany rond 1780 als pionier in Amerika.

Geschiedenis & Politiek
Geschiedenis algemeen
Mijnbestseller.nl
31 maart 2021
31 maart 2021
9789403619743

Reacties op: De ziel als man