Delirium?!

Rank 8093 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
DELIRIUM?!, EEN SPIRITUELE ROMAN

Amsterdam. Herfst 2004.
Na jarenlang voortvluchtig te zijn geweest voor de politie, belandt de 32-jarige Arturo Mulder, een oplichter met literaire aspiraties, in de gevangenis. Zijn tijd achter de tralies gebruikt hij om zichzelf, zijn land, en zijn relatie met zijn muze, ex-vriendin en actrice Luna van Bohemen tegen het licht te houden en daar in een hoogdravend register over te schrijven. Luna, die aan een depressie leed en geobsedeerd was door het krijgen van spirituele verlichting, is vlak na haar 18de verjaardag spoorloos verdwenen. Sindsdien heeft niemand meer een teken van haar vernomen. In de hoop op nieuwe aanwijzingen te stuiten, schrijft Arturo aan de hand van archiefmateriaal een afscheidsbrief aan zijn ex-geliefde waarin hij inzoomt op de hoogte- en dieptepunten van hun BDSM-verhouding.
In de tussentijd lopen de spanningen rond cineast Theo van Gogh en diens gewraakte filmpamflet Submission, over de onderdrukking van de vrouw binnen de islam, zowel buiten als binnen de muren, steeds verder op. Dan krijgt Arturo uit onverwachte hoek een schokkende aanwijzing over Luna.

Literaire fictie algemeen
Brave New Books