Deugden van de tafel

Deugden van de tafel

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 1 Recensies 1
Culinair Artikelen 1   Topics 0

Eten staat in het centrum van de belangstelling - met culinaire hypes, bestsellers van topchefs en kritische debatten over de voedselindustrie. We willen lekker, gezond en verantwoord eten, niet te veel betalen en hebben weinig tijd. Maar hoe doen we dat: goed eten?
Julian Baggini neemt ons mee op een filosofische reis langs onze culinaire gewoonten en stelt vragen als: hoe verhoudt de kennis uit een kookboek zich tot de praktische wijsheid van een Italiaanse mamma? Hoe doen we verantwoord boodschappen? Wat zegt wat we eten over onszelf? Kun je vlees eten met compassie?
Scherp en toegankelijk geschreven, en gelardeerd met verrukkelijke recepten en verhalen, zet dit boek ons aan het denken - over de deugden van het eten, en de kunst van het genieten.

Mens & Maatschappij , Culinair
Filosofie algemeen
Oorspronkelijke titel
Duegden van de tafel. Een filosofie van het eten
Nieuw Amsterdam
01 september 2014
01 september 2014

Soms wel, soms niet. Oordeel zelf

door: potaatoo.com 1 like

Julian Baggini schrijft de Deugden van de Tafel als een handleiding voor het goede leven aan de hand van onze eet-praktijk. Want, zo stelt hij, we zijn psucho-somatische wezens, bezielde lichamen (psychos = Grieks voor ziel, somatos = Grieks voor lichaam), en dus is ons eten het gebied bij uitstek...

Reacties op: Deugden van de tafel