Deze kant van de vrede

Voor de meesten onder ons is Hanan Mikhail Ashrawi het gezicht van de Palestijnen en vertegenwoordigt zij het duidelijkst hun stem. In deze openhartige en belangrijke memoires vertelt ze over haar strijd als een christelijke, Arabische vrouw in een islamitische, door mannen gedomineerde samenleving; over de keuzes die ze telkens weer moest maken tussen haar kinderen en haar werk; en over haar cruciale rol in de slependste onderhandelingen van onze tijd.

Hanan Ashrawi gunt ons een blik achter de schermen van de diplomatie in het Midden-Oosten, de hiƫrarchie binnen de PLO en de strijd en het lijden van haar volk. Dit alles lardeert ze met schitterende, soms poƫtische beelden van haar eigen leven, haar ouders en kinderen, en de geschiedenis van de familie Mikhail, een van de aloude, Palestijnse families.

Is Deze kant van de vrede het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Deze kant van de vrede