Dichter bij de seizoenen

In de originele kinderpoëziebundel 'Dichter bij de seizoenen' beleeft de lezer een jaar in de natuur in vogelvlucht: voor elk seizoen en elke maand staat in deze sfeervolle bundel een passend gedicht. Extra bijzonder aan deze gedichten is dat ze allemaal in een andere versvorm geschreven zijn. Zo maakte taalkunstenares Bette Westera voor mei een spicht waarin een specht een gat in de boom hakketakt, voor oktober een rondelet waarin een egel een veilig bedje van blad maakt en voor januari een sonnet waarin eenden kwakend in wakken baden gaan. Naast de seizoensgedichten bevat de bundel ook uitleg over de verschillende versvormen en tips om zelf met taal te spelen. Elk seizoen opent met een prachtige haiku. Bekroond illustrator Henriette Boerendans wekt de rijke gedichten tot leven met haar treffende houtsnedes.
'Dichter bij de seizoenen' is een bijzondere samenwerking tussen prijswinnend auteur Bette Westera en topillustrator Henriette Boerendans. Eerder maakten zij samen het indrukwekkende alfabetboek 'Aap Beer Zebra' (genomineerd voor de Woutertje Pieterse Prijs) en 'Ik wil een wiegje worden, zei de wilg'. Geschikt voor lezers van 9 jaar en ouder.

Recensies (3)

Meer recensies

Is Dichter bij de seizoenen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Dichter bij de seizoenen