Diensten met geheimen

In Diensten met geheimen schetst Willemijn Aerdts een verbluffend beeld van de Nederlandse inlichtingen- en veiligheidsdiensten. De expert Willemijn Aerdts vertelt hoe de AIVD en MIVD zijn ontstaan en op welke manier de taken en werkwijzen sinds de Tweede Wereldoorlog zijn veranderd. Beide diensten hebben als doel de democratische rechtsstaat te waarborgen en geheimhouding kan daarbij van levensbelang zijn; tegelijkertijd hebben we het recht op privacy en is toezicht noodzakelijk. Aan de hand van waargebeurde verhalen die regelrecht uit een film lijken te komen maakt Willemijn Aerdts in Diensten met geheimen duidelijk hoe de AIVD en MIVD te werk gaan en voor welke dilemma’s ze worden gesteld. Deze blik achter de schermen is – net als de diensten zelf – onontbeerlijk.

Recensies (1)

Is Diensten met geheimen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Diensten met geheimen