Digitale intelligentie

Digitale intelligentie (dq) is het vermogen om alert, verstandig en behendig te schakelen tussen vaardigheden die een digitaal verbonden samenleving van ons vereist. Door de toenemende infiltratie van technologie in onze directe omgeving dreigt de mens de zwakste schakel te worden. In het verleden konden we ons nog aanpassen aan de snelheid en complexiteit van veranderingen. Nu lukt dat vaak niet meer; het tempo is te hoog. Zo hoog dat dynamiek de nieuwe status quo is.
Om hier als leidinggevende en professional mee om te leren gaan is, naast bewustwording en inzicht, een continu proces van leren en verankeren van de juiste vaardigheden noodzakelijk. Hoornstraen Van Lieshout ontwikkelden een verfrissend denkkader en bieden prakische handreikingen om je digitale intelligentie te ontwikkelen.

Is Digitale intelligentie het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Digitale intelligentie