Dikke ogen

Van de een op de andere dag bestaat je leven niet uit school en sport maar uit bloed laten prikken, pijn en onzekerheid. Sascha is 16 jaar als hem dit overkomt. Zijn nefrotisch syndroom speelt onverwacht na 14 jaar weer op. Een kans van één op miljoen: de complicatie sinustrombose wordt realiteit. Artsen maken fouten waardoor ook zijn ruggenwervels het moeten ontgelden en hij noodgedwongen maandenlang in een korset zit, met uitzicht op levenslang rugpijn.

Dit boek geeft een indruk van het dagelijks leven van een zieke tiener, de ontwrichting van het leven, de impact op het hele gezin. Voor elk chronisch ziek kind én hun ouders biedt dit boek herkenning. Voor (ver)zorgenden een nieuwe kijk op de betekenis van ziek zijn als kind, als tiener, als jongvolwassene. Sascha vertelt over bang zijn, onzekerheid, pijn en boosheid. Over acceptatie, beter worden en een nieuwe toekomst.

Met voorwoord van prof. A.J. Rabelink, Hoogleraar Interne Geneeskunde, in het bijzonder de nierziekten; “Ik kan dit boek derhalve van harte aanbevelen als lesmateriaal voor alle zorgverleners en als bron van inspiratie en steun voor andere lotgenoten van Sascha”.

Is Dikke ogen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Dikke ogen