Dit zijn de dagen van Elijah

Rank 1220 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Elijah: ineens is hij daar. Hij verschijnt in de dagen van Achab en Izebel. Waarom is hij daar juist op dat moment? In dit boek laat de auteur aan de hand van 1 Koningen 17 laat zien dat de dagen van Elijah een blauwdruk zijn voor de tijd. Ook voor de dag van vandaag. De strijd tussen het nageslacht van de vrouw en dat van de slang wordt al bijna zesduizend jaar gevoerd en duurt voort tot de komst van de Messias. Het zijn altijd drie terreinen waarop strijd wordt geleverd: gezag, geld en geest. Metahistorisch staat the Empire of the City (Babylon) tegenover the City of the Empire (Jeruzalem). The Empire of the City omvat deze drie terreinen. Elk mens komt als een balling in de wereld en gaat dan op weg naar het beloofde land. Elijah is de gids van die ballingen. Hij stelt de vraag wie de Heer van je leven is. Elijah brengt de ballingen weer terug. Voor een terugkeer is teshuvah, bekering, nodig. Wie niet op zijn schreden terugkeert, is een zwerver zo als K aïn. De a uteur laat in dit boek zien d at teshuvah mogelijk is op de helft van de tijd. Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald. Elijah gaat aan de komst van de Messias vooraf. Patronen in de tijd - de dagen van Elijah - laten zien dat de komst van de Messias dichtbij is. +

Aspekt B.V., Uitgeverij
01 januari 2020