DNA

Wat wil je over jezelf te weten komen uit je eigen DNA? Hoe oud je zal worden, wie je voorouders waren? Wil je het DNA van je eigen kinderen laten aanpassen, bijvoorbeeld om een ziekte te voorkomen of ze wat extra talenten toe te stoppen? Moet de politie toegang krijgen tot het DNA van de burger, bijvoorbeeld om een moord op te lossen? Wie mag er verder nog je DNA uitlezen: de huisarts, je werkgever...? De menselijke genetica is een van de spannendste vakgebieden van dit moment. We begrijpen steeds meer van ons eigen DNA en er is steeds krachtigere gentechnologie beschikbaar. De gevolgen van die kennis en ontwikkelingen zullen heel binnenkort onze persoonlijke levens binnenkomen. Dat gaat diepgaande vragen meebrengen waar we dringend over moeten beginnen nadenken. Dit boek gaat over hoe DNA werkt, over de wondermooie celbiologie die we aanstuurt en ook over de grote maatschappelijke gevolgen die deze intrigerende tak van de wetenschap in gang zal zetten.

Recensies (1)

Is DNA het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op DNA