Insecten: Het geflipte leven van zespotigen en andere vreemde beesten

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Welkom in het wonderlijke universum van een van de meest gevarieerde dierengroepen op aarde: insecten. Peter Berx en Lieven Scheire gidsen je door een wereld vol ongelofelijke, verbazingwekkende en bizarre verhalen over deze zespotigen en andere kriebelbeestjes.

Lieven Scheire is zot van insecten. En Peter Berx weet er alles over (hij is entomoloog, zo heet dat). Die combinatie van passie en kennis leidde tot een plezant en boeiend insectenboek, vol "Wow", "Aha" en "Wat!?"- ervaringen.

Trek op safari in je eigen tuin en tref een geheel nieuwe habitat met een rijkdom aan soorten. Van de 'stinkende kortschildkever' tot de 'wollige appelbloedluis'. Ontdek in de insectenwereld verhaallijnen van drama, diefstal, bedrog, hard labeur en seks, al ware het Game of Thrones in het struikgewas. Maak kennis met de echte zombies op deze aarde. En kweek je favoriete soort of bouw een hotel voor je nieuwe lievelingsdieren.

Rijkelijk geïllustreerd, boeiend verteld en doorspekt met hands-on doe-projecten. Laat de wereld der insecten, van het gewone lieveheersbeestje tot de 'kameelhalsvlieg', ook de uwe worden!

Borgerhoff & Lamberigts
16 oktober 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Marvin O.

Reacties op: Insecten: Het geflipte leven van zespotigen en andere vreemde beesten