Dochters van de kust

Dochters van de kust

Rank 5336 Gelezen 133 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 55 Favoriet 6 Recensies 4
Literatuur & Romans Spots 2   Topics 0
'Dochters van de kust' van Lynn Austin: een prachtige familiesaga.
Holland, Michigan, 1897. De Nederlandse immigrante Geesje de Jonge blikt terug op haar aankomst in Amerika, vijftig jaar geleden. Diep verborgen gevoelens en herinneringen komen boven, zoals die aan haar ware liefde.
Verderop neemt de 22-jarige Anna Nicholson een kamer in een luxe resort om de breuk met haar verloofde te boven te komen. Een storm roept herinneringen op aan een oude nachtmerrie uit haar kindertijd, en doet haar twijfelen aan haar toekomstdromen. Ze raakt bevriend met een student die wat bijverdient in het hotel en stort haar hart bij hem uit.
Zowel Geesje als Anne heeft geen idee van de verrassing die hun te wachten staat voor het einde van de zomer.
Van Lynn Austins historische romans zijn in Nederland inmiddels zo'n 400.000 exemplaren verkocht. Ze schrijft het liefste verhalen over meerdere generaties vrouwen. Eerder schreef ze in dit genre onder andere 'Eva's dochters' en 'De boomgaard'.

Historische roman (populair)
Roelof Posthuma
Voorhoeve
01 november 2016
01 november 2016

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Reacties op: Dochters van de kust