Laatste vlucht

Laatste vlucht

Gelezen 40 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 19 Favoriet 0 Recensies 1
'Laatste vlucht' van Lynn Austin vertelt het verhaal van een onverwachte vriendschap tussen een man die zijn leven voltooid vindt en een vrouw die een doel mist in haar leven. Deze herziene editie is uitgebreid met een proloog.

Mike Dolan geniet intens van het leven en van zijn kinderen en kleinkinderen. Wanneer hij te horen krijgt dat hij ongeneeslijk ziek is, besluit hij zijn familie een moeilijk ziekbed te besparen.

Wilhelmina Brewster gaat volledig op in haar werk als muziekdocent aan de universiteit. Als ze met pensioen wordt gestuurd, stort haar wereld in. Verbitterd en eenzaam vraagt ze zich af of het leven nog wel zin heeft.

Tussen Wilhelmina en Mike groeit een onverwachte vriendschap. In zijn laatste maanden leert Mike Wilhelmina om te genieten: hij neemt haar mee uit vissen, vliegeren en ballonvaren. Ondertussen probeert Wilhelmina haar geloof met Mike te delen, maar daar wil hij niet veel van weten. Hoe kan ze hem bereiken voor het te laat is?

Marjan Muusse
De Groot Goudriaan