Doen, durven of de waarheid?

Als je het nieuws en de sociale media van de laatste jaren mag geloven, staan democratieën wereldwijd onder druk door stromen van nepnieuws, alternatieve feiten en andere 'post truth'-perikelen. Waar iedereen in de beginjaren vol hoop was over het vrije woord en open gesprek op internet, is het enthousiasme inmiddels bekoeld.

In 'Doen, durven of de waarheid? Democratie in digitale tijden' leggen jonge wetenschappers uit wat we écht weten over politieke misinformatie op internet en sociale media. De Raad voor het Openbaar Bestuur en De Jonge Akademie van de KNAW hebben de handen ineengeslagen en jonge talenten uit verschillende disciplines uitgenodigd om verslag te doen van hoe het ervoor staat met waarheidsvinding in onze democratie.

Met een voorwoord van Robbert Dijkgraaf.

Is Doen, durven of de waarheid? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Doen, durven of de waarheid?