Donkere getallen 5 - Piratennest

... Toen voelde ik het touw trekken en werd ik de diepte in gesleurd. Ik werd helemaal onder het schip doorgetrokken en schuurde tegen de ruwe kiel die bezaaid was met mosselschelpen en algen. Ik dacht dat mijn longen zouden barsten en net toen ik vreesde dat ik het niet zou halen werd ik boven water getrokken. Proestend hapte ik naar lucht terwijl ik werd opgehesen. Verbijsterd merkte ik dat het harnas weer hoog in de mast werd getrokken. Niet nog eens! Dat zou ik niet overleven!

7 juni 1692. Het leven in Port Royal, Jamaica, wordt letterlijk door elkaar geschud wanneer een enorme aardbeving, gevolgd door een tsunami de stad met de grond gelijk maakt. De helft van de havenstad verdwijnt voorgoed onder water, ook de synagoge waaronder een fabelachtige piratenschat verborgen ligt. Reden genoeg voor de directeur van het WITCH om Harry naar het verleden te sturen, op zoek naar de schat. Maar naar de Caraibische zee reizen in 1692 doe je niet voor je plezier: het wemelt er van de piraten!

Recensies (1)

Is Donkere getallen 5 - Piratennest het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Donkere getallen 5 - Piratennest