Dood van een moordenares

Gebaseerd op de schokkendste moorden van de twintigste eeuw, die in Engeland tot een nationaal trauma leidden

Wat onderscheidt ons van de mensen die we monsters noemen?

Wanneer een beruchte kindermoordenares in de gevangenis overlijdt, ongeveer veertig jaar na de gruwelijke misdaden die in Engeland tot een collectief trauma leidden, is de natie opnieuw in beroering. Politieagent Billy Tyler krijgt de taak haar stoffelijke overschot te bewaken. Twaalf uur lang, van zeven uur "s avonds tot zeven uur "s ochtends, moet hij ervoor zorgen dat er "niets gebeurt".

In de sinistere stilte van het ziekenhuismortuarium begint de aanwezigheid van de overleden vrouw zich op te dringen. Billy"s problemen en angsten - een vastgelopen carrière, een moeizaam huwelijk, een dochtertje met het Down-syndroom - krijgen gaandeweg een nieuw en onverwacht belang.

In deze gedurfde roman behandelt Rupert Thomson een aantal controversiële onderwerpen van deze tijd: van wie houden we en waarom? Hoe beschermen we onze kinderen? Wat onderscheidt ons van de mensen die we monsters noemen? Dood van een moordenaar is een prachtig geschreven, aangrijpende roman over schuld, angst en verleiding, over alles wat we proberen te verbergen vooral voor onszelf.

Is Dood van een moordenares het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Dood van een moordenares