Door jouw ogen

Door jouw ogen

Rank 4881 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0

Een hoogst originele, spannende roman over de kracht van waarheid en het verlangen naar écht contact
Na de zelfmoordpoging van zijn vriend Simon bezoekt Peter een kliniek in Århus in de hoop dat ze Simon daar kunnen helpen. Het blijkt dat Peter en de directrice, Lisa Skærsgaard, samen op de kleuterschool zaten. Maar na een verkeersongeluk is zij haar geheugen verloren. In de kliniek doet ze onderzoek naar contact tussen mensen en ontwikkelde daarvoor een revolutionaire vorm van hersenscanning. Samen herbeleven ze hoe ze als kind al wegen vonden om het bewustzijn binnen te treden. Een onderneming die Lisa op grotere en veel riskantere schaal voortzet.
Want wat is de prijs die we betalen voor een reis naar ons binnenste? Wat is de prijs die we betalen als de muren die we om onszelf hebben opgetrokken wegvallen? Hoe ver durven we te gaan?
Door jouw ogen is een roman over vriendschap en liefde – en wat het betekent om onszelf en elkaar daadwerkelijk te leren kennen.
De pers over Door jouw ogen

‘Interessant. Het idee dat je niet enkel toegang tot het bewustzijn van iemand anders maar tot dat van de mensheid zelf kunt krijgen, maakt indruk.’ Børsen
‘Wat je ook over Peter Høegs boeken mag beweren, er staat altijd iets op het spel.’ Ekstra Bladet
‘Een slim spel op verschillende niveaus. Høeg is een meester in het aanwakkeren van de fantasieën van de lezer.’ Frankfurter Allgemeine Zeitung

Feelgood , Literatuur & Romans
J.M. Meulenhoff