De draken van de herfstschemer

De draken komen... Het begint met een reünie van oude vrienden, van onder anderen Tanis Halfelf en de ridder Sturm Zwaardglans, van Caramon Majere, de ijzersterke krijger die niet tot de slimsten behoort maar het hart op de goede plaats heeft en van Flint Smidsvuur, een knorrige oude dwerg en de levenslange vriend van Tanis Halfelf. Alleen Kitiara Uth Matar, de halfzuster van de tweeling Caramon en Raistlin, verontschuldigt zich met een geheimzinnige brief waarin ze verklaart dat 'haar nieuwe heer en meester haar nodig heeft'. Aan de vooravond van de reünie ontdekken de vrienden dat Soelaas, het dorpje dat velen als hun thuis beschouwen, is overgenomen door de geheimzinnige orde van De Zoekers. Tot de tanden gewapende koboldkrijgers heersen er met wrede hand. Als onze vrienden zich in het dorp wagen, ontdekken ze dat de Zoekers speuren naar een Blauw kristallen Staf. Wat zij niet weten is dat ze door hun gedrag de aandacht trekken van de godin Takhisis. Wat ze niet kúnnen weten, is dat deze Koningin van de Duisternis de leider is van de vijandelijke strijdmacht...

Recensies (2)

Meer recensies

Is De draken van de herfstschemer het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De draken van de herfstschemer