Drakenvlucht

Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 13 Favoriet 0 Recensies 3
Fantasy & SF   Topics 0
Eén verdwaalde Draak, twee behulpzame Elfen en een onbekende wereld vol gevaar.

Bijna niemand weet van hun bestaan, behalve uit mythes en legendes. De Draken leven afgezonderd, maar elke tien jaar trekken honderden Draken de wereld rond als overgangsritueel naar volwassenheid. Er is één regel: vlieg hoog genoeg om ongezien te blijven. Helaas heeft de nieuwsgierigheid van één draak een bloedbad als uitkomst.

Als Arthirdan en Eyowine een gewonde jonge Draak vinden, weten zij nog niet wat voor gevolgen dit heeft voor de oorlog die woedt tussen de Nachtelfen en de overige Elfvolkeren van Aquirion. Ze staan hiermee aan de voet van een lange reis vol wonderen en tegenslagen. Na meer dan honderd jaar op het zelfde continent te hebben geleefd, gaat er een wereld voor hen open.

De reis gaat naar een onbekend oord, waar nog nooit een Elf of mens een voet heeft gezet. In de strijd om de Draak moeten Arthirdan en Eyowine alles op alles zetten om het wezen en zichzelf veilig te houden.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy