Drijfveren van een topsporter

Wat drijft topsporters als Dafne Schippers, Joost Luiten, Pierre van Hooijdonk en Femke Heemskerk?

in ‘Drijfveren van een topsporter’ worden twintig bekende sportmensen geïnterviewd en dat gebeurt op een heel andere manier dan gebruikelijk . De topsporters en voormalige topsporters worden geconfronteerd met de uitkomsten van een drijfverenanalyse, die vooraf door hen zijn ingevuld. De ‘kleurenprofielen’ die daaruit voortvloeien, geven een boeiende inkijk in de drijfveren van de geïnterviewden.

De conclusies zijn vaak herkenbaar, maar zorgen ook voor verrassende en onverwachte eyeopeners, óók voor de sporters zelf. Wie bijvoorbeeld denkt dat topsporters altijd het hoogst scoren op het gebied van prestatiegerichtheid en daadkracht, heeft het mis.

Auteurs Robin van Galen, coach van het gouden Olympische waterpoloteam uit 2008, en Peter Linssen, oprichter en directeur van het in drijfveren gespecialiseerde bureau Ember, hebben een groot aantal aansprekende en bekende toppers uit uiteenlopende takken van sport voor hun boek over drijfveren weten te interesseren.

Naast de uitleg van hun kleurenprofiel vertellen de sportmensen ook openhartig over het verloop van hun carrière en, indien ze in juli en augustus aan de Olympische Spelen meedoen, over hun verwachtingen voor Tokio.

De topsporters: Dafne Schippers, Teun de Nooijer, Femke Heemskerk, Joost Luiten, Lobke Berkhout, Henk Grol, Daniëlle de Bruijn, Jetze Plat, Sjinkie Knegt, Suzanne Schulting, Pierre van Hooijdonk, Laura Smulders, Kiran Badloe, Lonneke Sloetjes, Bjorn Koreman, Nicolien Sauerbreij, Jeffrey Hoogland, Nouchka Fontijn, Patrick Roest en Annemiek van Vleuten

Lifestyle & Vrije tijd
Sportverhalen
edicola sport
25 mei 2021
25 mei 2021
9789493201699

Reacties op: Drijfveren van een topsporter