Duister Meesterschap

Basel maart 1945

Op een gure vroege ochtend loopt een man haastig door de straten van Basel. Met zijn rechterarm houdt hij zijn schoudertas stevig in de houdgreep terwijl zijn ogen onafgebroken door de straten turen. Hij is te laat, maar durft nauwelijks op zijn horloge te kijken om de tas maar niet te hoeven loslaten.

Wie is die man met de tas? Wat doet hij in Basel? Wat is zijn relatie met de twee Harvard studenten Will en Jake? Wat voert Darcy, het meesterbrein van de Office of Strategic Services, in zijn schild en waarom heeft hij juist Will en Jake gerekruteerd?

Duister Meesterschap is een bijzonder avontuur, vol gevaren, belangen en tegenstrijdigheden, waarin niets is wat het lijkt te zijn en werkelijk alles is geoorloofd.

Duister Meesterschap speelt zich af in de Tweede Wereldoorlog. De zwartste pagina uit onze geschiedenis. De vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren, hoe je als mens zover gaat in het opvolgen van bevelen en wat er nu precies is gebeurd, houdt de gemoederen nog elke dag bezig. In dit boek word je als lezer meegenomen in het verhaal achter de strategische belangen van die tijd en worden hardnekkige geruchten en theorieën samengebracht tot een zeer aannemelijk verhaal.

Redactionele recensie

Recensies (10)

Meer recensies

Is Duister Meesterschap het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Duister Meesterschap