Wij hadden het leven lief

Het boerenmeisje Riekie ontmoet een joodse dwangarbeider uit een werkkamp in de buurt. De vriendschap die ontstaat, wordt ruw verbroken door de onverwachte deportatie van Samuel naar Kamp Westerbork. Jaren later interviewt de dochter van Riekie haar moeder over het leven als kind in oorlogstijd. Veel van wat de moeder vertelt, kan de dochter terugvinden in de boeken en brieven die ze leest, maar de herinneringen van de moeder blijken niet in alle opzichten betrouwbaar.

Janne IJmker, schrijver van onder andere Achtendertig nachten, schreef met dit boek opnieuw een verhaal dat op waargebeurde gegevens gebaseerd is. Een roman over de weerbarstige werkelijkheid, waarin mensen voor onmogelijke keuzes komen te staan

Is Wij hadden het leven lief het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wij hadden het leven lief