Duurzaam handboek voor de luie tuinier

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Zo maak je je eigen natuurtuin of natuurbalkon
Waar kun je altijd genieten van de natuur? Thuis! Simpel: verander je eigen tuin of balkon in een privé-natuurreservaat en maak zo in één klap je leefomgeving groener, duurzamer, schoner en mooier! Moeilijk? Nee hoor, zelfs niet als je geen enkele ervaring met tuinieren hebt.

In het "Duurzaam handboek voor de luien tuinier" legt Loethe Olthuis, in tien simpele stappen uit hoe je je eigen stukje bloeiende, weelderige natuur creëert. Ze laat zien waarom je een luie tuinier moet zijn: beter voor je planten, maar ook voor egels, vogels insecten en andere dieren. En ze vertelt hoe je een eettuin of smulbalkon met kruiden, fruit of groente kunt aanleggen. Met leesbaar plezier en met oog voor mensen-met-drukke agenda's (die heeft ze zelf ook) beschrijft Loethe haar praktische natuurtuin-stappenplan zó dat je meteen wilt beginnen!
Loethe Olthuis is onderzoeksjournalist met een grote natuurlijke tuin en een moestuin. Ze schrijft al meer dan 25 jaar onder andere over voeding en duurzaamheid, voor de Volkskrant maar bijvoorbeeld ook in Radar+, One World en ELLE Eten. Daarnaast geeft zij lezingen over gezonde voeding, natuurlijk tuinieren en duurzaamheid.

Unieboek | Het Spectrum