Dwars door de Middellandse Zee

Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Een tocht langs onder andere Gibraltar, de Balearen, Corsica, Sardinië en de Maddalena-archipel, de Eolische Eilanden, Sicilië, Lampedusa, Malta, de Ionische Eilanden, Kreta, de Cycladen, de Pelagische Eilanden en vele andere bijzondere plekken.

De Middellandse Zee vormt de natuurlijke grens tussen Europa en Afrika. Maar tegelijkertijd is ze al eeuwenlang een smeltkroes van verschillende culturen. Net als rond de Noordzee hebben de volkeren rond de Middellandse Zee steeds contact gehad met elkaar, met goede en kwade bedoelingen. Nergens is dat grensgevoel en die eeuwenoude cultuur zo voelbaar als op de mediterrane eilanden.

In dit boek trekt Arnout Hauben dwars door de Middellandse Zee, van Gibraltar naar Griekenland, langs bekende en minder bekende eilanden. Daar doet hij wat hij het beste kan: zoeken naar de grote en kleine verhalen van de mensen hij tegenkomt. Om zo het verleden te verbinden met heden.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen