Een Duitse zomer

Een Duitse zomer

Rank 2780 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 0 Recensies 0
De zomerspelen van 1972 in München moesten de vrolijke Spelen worden. Het mocht niet zo zijn. In de vroege ochtend van 5 september drong een groep Palestijnse terroristen twee appartementen van Israëlische sporters binnen. Slechts een paar uur later waren elf Israëliers, vijf Palestijnse gijzelnemers en een Duitse politieman dood. Waar in München de herinneringen aan de besmette Spelen van 1936 in Berlijn had moeten worden gewist, werd het de zwartste bladzijde in de olympische geschiedenis. In Een Duitse zomer reconstrueert Rolf Bos aan de hand van hoofdrolspelers als de dictatoriale IOC-president Avery Brun dage, terroristenleider Ali Hassan Salameh, ruiter Joseph Neckermann, atleet Jos Hermes en de Israelische Holocaust-overlever en snelwandelaar Shaul Ladany de gebeurtenissen en omstandigheden rond de Spelen van 1972. Bos deed jarenlang research en verzamelde talloze boeken, documenten en getuigenissen. Een Duitse zomer is het verbijsterende verhaal over de onlosmakelijke link tussen sport en politiek. +

Literaire non-fictie algemeen
Alfabet uitgevers