Een gewonde profeet

* De innemende en openhartige biografie van een opmerkelijk man
Wat vertelt het levensverhaal van Henri Nouwen ons?
Henri Nouwen (1932-1996) was een van de meest vruchtbare en populaire spirituele schrijvers van deze tijd. Duizenden lezers over heel de wereld herkennen in zijn boeken hun eigen zoektocht naar God en naar liefde en zingeving. Voor hen werd hij de geestelijke leider bij uitstek. Maar wie was Henri Nouwen eigenlijk? Wat voor een mens was hij? Wat vertelt zijn levensverhaal ons? In dit boek presenteert Michael Ford een fascinerend portret van een gecompliceerd mens, voor wie het priesterschap centraal stond, maar die tegelijk ook worstelde met het realiseren van zijn roeping. Nouwen was een warm en grootmoedig mens, die een zware innerlijke strijd te voeren had met de demonen van zijn onzekerheid en angst. Michael Ford schildert een eerlijk en sympathiek portret, dat alle terreinen van Nouwens leven verkent: zijn jeugd en familie, zijn roeping als priester, zijn opmerkelijke gaven als schrijver en spreker, zijn vriendschappen, zijn seksuele geaardheid en zijn intense rusteloosheid. Om dit boek te kunnen schrijven heeft de auteur gesprekken gevoerd met veel familieleden en vrienden. Hun herinneringen aan en hun visie op Henri Nouwen leverden de grondtrekken voor dit portret. Een gewonde profeet zal al wie door het werk van Nouwen is geraakt aanspreken. Een boeiend portret van een man wiens diepgravende spirituele boeken geboren zijn uit zijn eigen gewonde en zoekende ziel.

Is Een gewonde profeet het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een gewonde profeet