Een heel gelukkig 2050

Dit is een satire. Een vrouwelijke professor gender sciences maakt in het jaar 2050 verheugd de balans op van de ontwikkelingen in de samenleving, allemaal even heilzaam, even nuttig, even verstandig in haar ogen. De Italiaanse regering heeft zowaar haar excuses aangeboden voor de Romeinse veroveringen van twee millennia geleden, in het verkeer mag men nu paintball gebruiken om zijn agressie uit te leven, de sharia wordt geïntroduceerd hoewel de vrouwen steeds meer voorrechten krijgen en bij het voetbal strijdt men op leven en dood, terwijl anderzijds terminaal zieken altijd een plaatsje krijgen op de grasmat. Enige consequentie is ver te zoeken – net als vandaag eigenlijk. Lees haar betoog dan ook als spot met onze tijd.

Recensies (1)

Is Een heel gelukkig 2050 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een heel gelukkig 2050