Een huis vol vragen

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 2 Recensies 2
Thrillers & Spanning Spots 1   Topics 0

Johan heeft maar weinig contact met zijn vader. Het bericht van het plotselinge overlijden van zijn vader zet zijn wereld compleet op zijn kop. Tot dan toe kabbelde zijn leven voorspelbaar voort, maar ineens dreigt Johan ten onder te gaan in een stroomversnelling aan gebeurtenissen. Wat hij meende te weten over zijn vader lijkt helemaal niet te kloppen. Op angstaanjagende wijze wordt hij achtervolgd door een verleden. Een verleden dat hij totaal niet kent. De vragen stapelen zich op. Aan zijn vader kan Johan ze niet meer stellen. Ook het huis van zijn vader levert vooral vragen op en weinig antwoorden. In de nachtmerrie waarin Johan na het overlijden van zijn vader belandt vormen diamanten de rode draad.

Over de auteur

Rob van Dorssen is geboren in Den Haag en studeerde in Leiden. Een sollicitatiegesprek in Groningen was meteen zijn eerste kennismaking met Groningen. Inmiddels woont hij al vele jaren in het Noorden.
Op NPO radio 1 had Frits Spits een aantal jaren geleden in zijn programma De Taalstaat een rubriek ‘schrijf een roman in 140 woorden’. Een paar dagen na zijn inzending mocht Rob van Dorssen zijn roman live voorlezen in De Taalstaat. Na afloop spoorde Frits Spits hem aan om vooral door te gaan met schrijven. Deze aansporing heeft geleid tot de literaire thriller Het huis vol vragen.
De roman in 140 woorden is achter in dit boek als bijlage opgenomen onder de titel Schakel in vriendschap.

Literaire thriller
Uitgeverij Nobelman
26 juni 2019
26 juni 2019

Reacties op: Een huis vol vragen