Een huishouden van Jan Steen

Een huishouden van Jan Steen... Zo noemen wij een chaotisch huishouden. Waarom eigenlijk? Wie was deze Jan Steen en waarom was zijn huishouden zo berucht? Over deze vragen gaat dit boek. Jan Steen (1626-1679) is één van de bekendste schilders van de 17de eeuw. De auteur beschrijft hoe de eerste biografen van Jan Steen meenden dat diens schilderijen een weerspiegeling waren van zijn huiselijke leven. Of het bij Jan Steen thuis werkelijk zo'n bende is geweest, zullen we waarschijnlijk nooit weten. Betrouwbare gegevens ontbreken. Maar over leven en werk van de schilder valt veel te vertellen. Jan Steen was een alles-kunner. Hij schilderde genretaferelen, religieuze en mythologische onderwerpen, portretten en landschappen. De bravoure van Jan Steen maakt hem tot een fascinerende kunstenaar, soms een sloddervos en soms een pitje-precies: een lefgozer in de kunst.

Is Een huishouden van Jan Steen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een huishouden van Jan Steen