Een jaar in lockdown

Sien, Jos, Gerda, Myriam, Omer … wonen, werken of komen op bezoek in Home Vogelzang in Heverlee. Sinds het begin van de coronapandemie gaan de woonzorgcentra over de tong. Want terwijl iedereen zich op de ziekenhuizen focuste, reden de lijkwagens af en aan in de rusthuizen. Bijna twee op de drie COVID-19-doden vielen daar. Maar wie sprak er met de mensen achter de cijfers? Bart Schoovaerts en Lies Kortleven namen tijd om te luisteren. Een jaar in lockdown. Coronaverhalen uit een woonzorgcentrum is een tijdsdocument. Maar het is ook een megafoon, naar analogie van de vzw van de auteurs die stemlozen een stem wil geven. Inspirerende verhalen over leven en dood, veerkracht en levenskunst. Om van te leren. En om na te denken over hoe we omgaan met ouderen in de samenleving.

Is Een jaar in lockdown het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Een jaar in lockdown