Een jaar vol feesten

Elke jaar opnieuw worden er in Vlaanderen en Nederland – en de rest van de wereld - verscheidene feesten massaal en enthousiast gevierd: Nieuwjaar, Valentijn, Pasen, 1 april, Halloween, Sinterklaas ... Toch weten maar weinig mensen waarom ze nu juist een bepaalde feestdag vieren. Waarom verkleed iedereen zich met carnaval? Wie was de Valentijn die zijn naam leende een 'de dag van de liefde'? Waarom hangt er op 1 april een vis aan je rug? Alle vragen die je je kan stellen bij een feestdag worden in dit boek uitgelegd. Geen enkele feestdag zal voor jou onbekend zijn, integendeel, vanaf nu weet je waarom je die feestneus opzet! Een jaar vol feesten verklaart de oorsprong, de betekenis en de gebruiken van de belangrijkste kalenderfeesten. Achter elke feestnaam schuilt een verhaal, vaak verrassend en altijd interessant. Een jaar vol feesten is een uniek standaardwerk over een belangrijk aspect van onze cultuur. Een boek waar men het hele jaar door naar kan grijpen, het ideale cadeauboek.

Is Een jaar vol feesten het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een jaar vol feesten