Een kleine wereldgeschiedenis in 50 dieren

Een kleine wereldgeschiedenis in 50 dieren

De geschiedenis van onze planeet aan de hand van 50 dieren die de wereld veranderden

Ontdek de meest indrukwekkende gebeurtenissen uit onze wereldgeschiedenis – van prehistorie tot nu – verteld aan de hand van de 50 meest invloedrijke dieren. Historicus Jacob Field biedt een nieuw perspectief op het ontstaan van onze planeet: van de dinosauriërs tot het eerste gekloonde zoogdier Dolly het schaap.

In deze wereldgeschiedenis neemt Field ons mee op een historische excursie langs bekende en minder bekende dieren van elk continent en toont de invloed van het dierenrijk op onze evolutie, economie, gezondheid, cultuur, religie en samenleving. En of het nu gaat om kolossale viervoeters of een piepklein insect: allemaal hadden ze een belangrijk aandeel in de geschiedenis van de wereld én de mens.

Jacob F. Field is historicus en auteur van verscheidene boeken waarin hij de wereldgeschiedenis vanuit een bijzonder perspectief bekijkt. Daarnaast werkte hij als onderzoeker aan Cambridge University en werd in 2019 uitgeroepen tot Fellow of the Royal Historical Society in het Verenigd Koninkrijk.

Literaire non-fictie algemeen
Spectrum