Een leven op wielen

Een leven op wielen

Rank 122 Gelezen 13 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 12 Favoriet 1 Recensies 10
Mathijs de Waard (22 jaar) is een veelbelovend wielertalent met een profcontract. Nadat zijn focus maandenlang op het wedstrijdseizoen gericht is geweest, voelt hij in het najaar eindelijk lucht om met zijn vrienden te gaan stappen. Die avond loopt anders dan gepland.
De jongens raken betrokken bij een ernstig auto-ongeluk. De gevolgen voor de betrokkenen en hun naasten zijn ingrijpend. Toekomstplannen worden wreed verstoord. Ze doorlopen het acceptatieproces op hun eigen manier. Hebben de vrienden genoeg veerkracht om hier doorheen te komen?

‘Een leven op wielen’ neemt je als lezer mee door de eerste twee jaar na het ongeluk. Door de ogen van zes karakters leef je rechtstreeks met de betrokkenen mee. Zo ervaar je van dichtbij hoe rauw de pijn is voor Mathijs. Het schurende besef dat alles is veranderd, lijkt hem op sommige momenten te overweldigen.

Deze roman is uitermate geschikt voor New Adult & Young Adult lezers, maar zal ook liefhebbers van drama en psychologische romans aanspreken.

"Vanaf de eerste bladzijde word je in het verhaal gezogen. Drama, zonder dat het over de top is. Afwisseling tussen zware onderwerpen en pikante scènes maken dit tot een heerlijk leesbaar verhaal." - Saskia Kokkeel auteur

"Als lezer voel je van binnenuit mee wat voor impact een ongeluk heeft, op de betrokkenen én hun naasten. Een unieke invalshoek. Geen zware kost, maar een prettig leesbaar verhaal over het hervinden van je kracht. Ik zou dit boek zo meenemen op vakantie." - Sanne Visch redacteur en corrector

Claudia Stinne (1981) schrijft al sinds 2018 blogs over haar werk als operatieassistent bij FloorZorgt.nl. Sinds 2019 levert zij vier keer per jaar een artikel voor Dwarslaesie Magazine.

Feelgood , Literatuur & Romans
Populaire fiction algemeen
Boekengilde B.V.
04 oktober 2021
04 oktober 2021

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Claudia Stinne

Reacties op: Een leven op wielen