Een maat en een gewicht

Hoe is het conflict tussen Isra en Palestina ontstaan? Waarom blijft dat conflict aanslepen? Moet het Westen zich mengen in het Isra sch-Palestijnse conflict? Welke oplossingen kunnen wij naar voren schuiven? Ludo Abicht, die al eerder publiceerde over Isra en Palestina, verhult in E maat en gewicht niet dat het conflict in het Midden-Oosten moeilijk te begrijpen is. Het is een onontwarbaar kluwen waarin internationale economische en militaire belangen en plaatselijke geschiedenis in elkaar gestrengeld zijn. E maat en gewicht wil een ge ormeerd, genuanceerd en ge ageerd essay zijn. Ge rmeerd: door op zoek te gaan naar de diepe en taaie wortels van het conflict. Genuanceerd door aandachtig de argumenten en emoties van beide zijden in kaart te brengen. Ge ageerd omdat Abicht partij kiest voor een echte en gewaarborgde Palestijnse autonomie, en hij niet medeplichtig wil worden aan de uitzichtloosheid van het conflict. LUDO ABICHT (1936) was hoogleraar filosofie en ethiek aan de Universiteit van Antwerpen. Hij schreef o.m. De joden van Belgi Mensen in Isra en Palestina, De tocht door de woestijn - het vredesproces in het Beloofde Land en Intelligente emotie.

Is Een maat en een gewicht het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een maat en een gewicht