Een man alleen

Rank 6659 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
Tienduizend jaar na de bouw van de piramiden en vijfduizend jaar na het exploderen van de eerste atoombom heeft de mensheid zich over de planeten verspreid. Toch is de moederplaneet de centrale kern gebleven, de spil waaromheen alles draait.
Op Mars bijvoorbeeld, danken de agrarische syndicaten hun succes aan het nijpend voedseltekort op Aarde. Met vaste regelmaat verlaten gigantische vrachtschepen de rode planeet om de aarde in haar behoefte te blijven voorzien. Maar de laatste tijd is er iets mis: een dodelijk gif maakt het eten van Martiaans voedsel tot een levensgevaarlijke bezigheid; de zaak wordt geheim gehouden, maar paniek dreigt. Een crisis is op handen.
David Starr, multigetalenteerd lid van de wetenschapsraad, het wereldenomspannend veiligheidsorgaan, vertrekt met een speciale opdracht naar Mars. Daar aangekomen ontdekt hij dat alles wijst op een hecht georganiseerde actie om de aardse economie te ontwrichten. Dat en nog iets anders voorkomen, is de taak van David Starr.
Fantasy & SF
Lucky Starr (01)