Een ongewoon huwelijk

In het natte voorjaar van 1950 arriveert verpleegster Coral Glynn op Hart House, een geïsoleerd landhuis op het Engelse platteland. De zieke moeder van de jonge, gewonde oorlogsveteraan Major Clement Hart ligt er op sterven en Coral begeleidt haar daarbij. Als de nukkige huishoudster merkt dat er toenaderingen zijn tussen Clement en Coral, doet zij er alles aan om de jonge vrouw verdacht te maken. Na de dood van de moeder vreest Clement dat Coral vertrekt en vraagt haar ten huwelijk. Maar hoe weten deze twee onzekere en getergde mensen wat liefde is? Peter Cameron schetst op onnavolgbare wijze een prachtig beeld over het leven en hoe we kunnen liefhebben ingebed in een
klassiek Engelse setting zonder daarbij zijn compassie en humor uit het oog te verliezen.

'Deze ogenschijnlijk geslaagde hommage aan de naoorlogse Engelse roman slaat al vlug om in een bijna gothisch verhaal. [] Doortrokken van een eenzame droefheid [...] alle dramatische gebeurtenissen in Corals leven zijn dankzij Camerons verteltalent absoluut geloofwaardig' Publishers Weekly met ster

'Cameron grossiert in subtiele emoties en onuitgesproken verlangens.'Bookforum

'Een misleidend eenvoudig verhaal met een gloeiende diepte.' Booklist

'Een van Camerons beste romans' Library Journal

Is Een ongewoon huwelijk het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een ongewoon huwelijk