Een oogst van haiku's

Een oogst van haiku's

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Met ‘Een oogst van haiku's’ is de Vlaming Luk Gybels aan zijn zesde haikubundel toe. De 58-jarige auteur vormt waarnemingen in zijn omgeving om tot verrassende drieregelige versjes.

“Gybels weet te verbazen met zijn subtiel taalspel, zijn onverwachte invalshoeken en kijk op de dingen. Dit zonder in herhaling te vallen. Het is een dichter die blijft boeien en tot nadenken stemt.” – Haiku-liefhebber Willy Berger

“Een originele stem in het haikuwereldje. Kwaliteit zonder kapsones of vermanende vingertjes. Grappig en fantasierijk.” – Haiku dichter Geert Verbeke

“Voor hem ligt een aantal haikubundels, onder meer van Luk Gybels, de dichter die hem inspireerde tot het maken van eigen haiku’s. Kerkhofs is hoofdredacteur van Poezieverrijkt.nl., waarop onder meer de haiku te vinden is. Hij leest er een van ‘haiku-held’ Gybels voor, zoals hij die al talloze keren zelf heeft gelezen.” – Interview in de Nederlandse editie van Metro
Poëzie
Brave New Books