Een schot in de roos

Een schot in de roos

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Menno Arents is veertig jaar werkzaam geweest bij een groothandel die wapens en munitie levert voor jacht- en schietsportdoeleinden. Hij is begonnen als geweermaker en daarna doorgegroeid in de organisatie naar assistent, en uiteindelijk tot bedrijfsleider. In Nederland zijn er hooguit vijf mensen die net als hij zo lang of langer in de wapenhandel werken of gewerkt hebben. De wapenhandel is gebonden aan een stelsel van vergunningen en wetten en onderhevig aan strenge controle door politie, douane en dergelijke. Dit vereist een grote mate van integriteit en zorgvuldigheid van werken voor een ieder binnen deze bedrijfstak.
Inmiddels heeft Arents zich volledig teruggetrokken uit het bedrijf. Zijn contacten zijn vervaagd, maar de herinneringen zijn gebleven. En die geeft hij weer in dit boek. Na een beschrijving van zowel de Nederlandse als de internationale wapenhandel, haalt hij herinneringen op aan zijn eigen carrière in deze bedrijfstak. Het levert een schat aan informatie en anekdotes op en geeft een bijzonder inkijkje in een voor de meeste mensen gesloten wereld.
Waargebeurde verhalen
Uitgeverij Elikser B.V.