Een toren van koe

NRC:

Een toren van koe

Rank 995 Gelezen 47 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 7
Junior Spots 1   Topics 0

‘Een toren van koe’ is het nieuwe prentenboek van ‘De verhuisdieren’-auteur Pieter van den Heuvel. In De ‘Verhuisdieren’ bleek al het enorme gevoel voor humor van Pieter van den Heuvel. Ook ‘Een toren van koe’ is een hilarisch boek op rijm om keer op keer voor te lezen. De koeien gaan een toren bouwen en de hele wei helpt mee. En waarvan wordt die toren gemaakt? Van de koeien zelf! Alle koeien op de boerderij klimmen op elkaar. De toren wordt al snel heel hoog. Koeien worden omhoog getakeld of beginnen een lange klim. Sommige worden met raketten naar boven gebracht en misschien komt de zeekoe zelfs wel even helpen. Vliegtuigen suizen langs. En dan… begint de laatste koe te zweven. ‘Zo is het wel mooi geweest,’ roept de boer. De koeien klimmen naar beneden. Behalve die laatste dan natuurlijk. De gedetailleerde illustraties van Pieter van den Heuvel staan garant voor urenlang kijkplezier. Hoe langer je kijkt, hoe meer grappige details je opvallen. Hierdoor zullen kinderen dit boek keer op keer willen bekijken.

Kind & Jeugd
Prentenboeken (<6 jaar)
Gottmer
02 juni 2021
02 juni 2021

Reacties op: Een toren van koe