Een (zeer) korte geschiedenis van het leven

Miljarden jaren leven op aarde, twaalf hoofdstukken, één onvergetelijk verhaal

Miljarden jaren lang was de aarde een onherbergzame en buitenaardse plek, met kolkende zeeën, vulkaanuitbarstingen en meteorietinslagen. Ondanks dit alles ontstond er leven en dat leven paste zich steeds maar weer aan de wisselende omstandigheden aan. Dit boek bespreekt die bijzondere evolutionaire stappen van het leven in slechts twaalf beknopte hoofdstukken.

De geschiedenis van het leven, zoals het daadwerkelijk is gebeurd, gaat miljarden jaren terug en kan dus een eindeloos lang verhaal worden. Henry Gee pakt het anders aan en maakt van deze bijzondere geschiedenis een spannend verslag dat je makkelijk kunt onthouden én navertellen. Een overlevingsverhaal, vol cliffhangers, avonturen, helden en schurken. En dat allemaal gebaseerd op de laatste wetenschappelijke onderzoeken.

'Dit is het beste boek dat er is over de enorme veranderingen op onze planeet tijdens de miljarden jaren van haar bestaan. Henry Gee maakt dit caleidoscopische verhaal begrijpelijk én opwindend. Wie dit boek met plezier zal lezen? Iedereen!' Jared Diamond, auteur van de wereldwijde bestseller Zwaarden, paarden en ziektekiemen

Literaire non-fictie algemeen
Spectrum