Green-Een zeer opmerkelijk verschijnsel-F

Een zeer opmerkelijk verschijnsel

Gelezen 55 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 65 Favoriet 3 Recensies 10
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 1 Spots 4   Topics 0

Op een nacht stuit de drieëntwintigjarige April May op een gigantische sculptuur die vanuit het niets opeens midden in Manhattan staat. Ze is meteen verrukt van het beeld en geeft hem de naam Carl. Ze maakt een filmpje en zet het op YouTube. Het filmpje gaat viral, als blijkt dat er in een andere steden in de wereld ook 'Carls' zijn gesignaleerd. April, de 'ontdekker', wordt op slag beroemd en staat vanaf dan voortdurend in de spotlights.

Terwijl de druk van de media steeds meer toeneemt, probeert April erachter te komen wat de Carls zijn, waar ze vandaan komen en vooral wat ze willen.

'Een zeer opmerkelijk verschijnsel' is een fascinerend en krachtig verhaal met relevante thema's als de invloed van sociale media, de manier van omgaan met angst en onzekerheid in onze cultuur, en de ontmenselijking die roem vaak veroorzaakt.

Karin de Haas
Harpercollins
09 oktober 2018
09 oktober 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door André van Broekhuizen

Anne-Claire Verham Hebban Recensent

Autobiografische sciencefiction met Droste-effect

door: Anne-Claire Verham 1 like

Een autobiografisch geïnspireerde sciencefictionroman; dat klinkt als een contradictio in terminis. Toch is dat wat Een zeer opmerkelijk verschijnsel van Hank Green (1980) is en het blijkt helemaal niet vreemd. Hank Green is namelijk een bekende vlogger en dat wordt zijn heldin April May ook....

Reacties op: Een zeer opmerkelijk verschijnsel