Een zeer opmerkelijk verschijnsel

Op een nacht stuit de drieëntwintigjarige April May op een gigantische sculptuur die vanuit het niets opeens midden in Manhattan staat. Ze is meteen verrukt van het beeld en geeft hem de naam Carl. Ze maakt een filmpje en zet het op YouTube. Het filmpje gaat viral, als blijkt dat er in een andere steden in de wereld ook 'Carls' zijn gesignaleerd. April, de 'ontdekker', wordt op slag beroemd en staat vanaf dan voortdurend in de spotlights.

Terwijl de druk van de media steeds meer toeneemt, probeert April erachter te komen wat de Carls zijn, waar ze vandaan komen en vooral wat ze willen.

'Een zeer opmerkelijk verschijnsel' is een fascinerend en krachtig verhaal met relevante thema's als de invloed van sociale media, de manier van omgaan met angst en onzekerheid in onze cultuur, en de ontmenselijking die roem vaak veroorzaakt.

Redactionele recensie

Recensies (10)

Meer recensies

Is Een zeer opmerkelijk verschijnsel het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een zeer opmerkelijk verschijnsel